În fapt, disputa pentru Autostrada Transilvania a început în 2019, când CNAIR a refuzat să recunoască această companie drept subantreprenor.

Tribunalul București a decis, la începutul lunii martie, rezilierea contractului dintre Straco și CNAIR. La acest moment, dosarul este în fază de studiu la Curtea de Apel București. CNAIR a declarat apel.

Autostrada Transilvania. De ce se cer daune CNAIR

Potrivit digi24.ro, Straco acuză Compania de Drumuri că nu a respectat contractul și a refuzat încă din 2019 să recunoască firma Restra Construct SRL drept subantreprenor.

Astfel, cu toate penalizările s-a ajuns la suma de 461 de milioane de lei.

Pe de altă parte, CNAIR se apără și transmite că nu erau îndeplinite criteriilepentru ca Resta Construct să fie declarată subantreprenor.

Astfel, oficialii instituției au cerut judecătorilor de la Curtea de Apel să revină asupra deciziei Tribunalului București.

Ce înseamnă pentru români acest scandal

Pentru români, mai ales pentru conducătorii auto, scandalul pentru Autostrada Transilvania este cea mai proastă veste.

Acest lucru va însemna întârzierea lucrărilor. Cei 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii vor mai avea de așteptat.

Un alt tronson are mari probleme.

Este vorba despre de la kilometrul 52,  pe Calea 2, sensul Nădăşelu – Gilău, este în garanție, unde au apărut alunecări masive de teren.

Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) a solicitat constructurorului să remedieze de urgență această situație.

Pe de altă parte, dacă decizia finală a instanței va fi obligarea CNAIR la plata daunelor cerute de constructor, suma de 461 de milioane de lei va fi achitată din banii tuuror contribuabililor.

Autostrada Transilvania este unul dintre cele mai așteptate proiecte rutiere. În total, sunt 200 de kilometri care va traversa Carpații Orientali și vor face conexiunea între Transilvania și Moldova.

Valoarea proiectului A8 depăsește 17 milioane de lei. Contractul pentru finanțare  a fost semnat încă din  2019.

De asemenea, pentru lucrările la A8 au fost expropriate mai multe imobile proprietate privată.