Proiectul lucrărilor privind autostrada A3 va suferi din nou modificări privind traseul care traversează Valea Proahovei, pe tronsonul Sinaia-Azuga.
Primarul stațiunii Sinaia, Vlad Oprea, a explicat că vor exista patru tuneluri care vor străpunge munții Baiului, pe o lungime de aproape 9 kilometri.
Ministerul Transporturilor și reprezentanții CNAIR au acceptat varianta tunelurilor după lungi tratative și discuții.
Schimbări radicale privind construirea autostrăzii
Ideea construirii tunelurilor a venit odată cu riscul demolării mai multor case și blocuri. Autostrada va avea două tuneluri în Sinaia, unul în Bușteni și unul în Azuga.
„Chiar zilele acestea, reprezentanții CNAIR ne-au cerut punctul de vedere cu privire la construcția autostrăzii. După discuții a rămas ca vor prinde în proiect varianta pe care am propus-o eu”, a declarat Vlad Oprea, relatează ziare.com.
Totodată, primarul a explicat de ce este necesar construirea tunelului în Azuga.
„Si la Azuga va fi un tunel mic, dar acolo încă nu este definit proiectul foarte clar. Este necesar acest tunel și la Azuga pentru că va ocoli un cartier din zona gării. În varianta clasică, ar fi trebuit să se demoleze câteva case și chiar câteva blocuri.
Autostrada ce va trece prin munți
În plus, autostrada trecea foarte aproape de oraș. La Azuga se face un tunel mai mic, probabil de 500 de metri, cel mult un kilometru, dar nu este bătută în cuie soluția, este o chestiune total nouă, încă nu a fost studiată”, a explicat Vlad Oprea.
Conform vechiului plan, autostrada ar fi trecut prin mijlocul localității Bușteni, ceea ce ar fi avut consecințe nevaste asupra locuitorilor din zonă.
Noua variantă a planului propune ca autostrada să treacă prin munte pe o lungime de patru kilometri și va ieși la Azuga.
Pentru construirea tronsonului Ploiești-Comarnic s-a luat decizia deviării autostrăzii pentru a nu se recurge la exproprieri, urmând să parcurgă cursul râului Prahova până la Comarnic, paralel cu DN1.