Astfel va fi fluidizat traficul de pe DN 1, pe care se formau cozi mari la podul peste Mureș. „Se va da în trafic o secțiune de aproape 15 km. Avem 22 de poduri și pasaje. Am optat să o dăm în trafic ca să simplificăm mobilitatea din zona respectivă și un avantaj mare este că traficul de tranzit și cel cu destinație spre Alba Iulia se direcționează pe autostradă și se evită podul acela peste Mureș, unde tot timpul aveam probleme.

Ca și configurație, avem nodul Sebeș, nodul Alba Iulia Sud și Alba Iulia Nord. Pe una din căi se mai lucrează. Sperăm ca până undeva în aprilie să fie finalizată și se va face descărcarea pe DN 1”, a declarat pentru Radio România Actualităţi șefa Companiei de Drumuri, Mariana Ioniță.

Amânări, decalaje şi blocaje

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost semnat in 2014. Conform acestuia, cu optimismul care a caracterizat majoritatea anunţurilor facute de reprezentanţi ai diferitelor guverne, după 2 ani maşinile ar fi putut goni pe autostradă. Însă întârzierile uriaşe în finalizarea exproprierilor, blocajele şi amânările continue în aprobarea autorizaţiilor de construcţie şi a proiectelor tehnice au generat decalaje grave.

Eliberarea  gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud a fost un efort imens şi, spun cei de la Pro Infrastructura, a avut ca rezultat „un veritabil muzeu al deşeurilor ctitorit de DRDP Cluj”.  După dezamăgitorul ritm de execuţie al constructorului din anii precedenţi, nu erau speranţe prea multe legate de finalizare. Dar acesta a reuşit în ultimul moment o mobilizare surprinzătoare, cu asfaltări zi şi noapte.

Sunt speranţe ca lotul al doilea al autostrăzii Sebeș-Turda, cu o lungime de 24 de km, să fie deschis circulației peste șase luni.