Porțiunea de drum are lungimea de 10 kilometri și face legătura cu Valea Prahovei, funcționând ca o centură rutieră a orașului Râșnov, pentru fluidizarea traficului rutier. Proiectul a început în octombrie 2017, lucrările au fost executate de firma Alpenside și au valoarea de 25 milioane de euro.

Cu toate acestea, secțiunea Ploiești- Comarnic-Brașov este cea mai așteptată de români, dar deschiderea acesteia mai poate dura, întrucât autoritățile au în lucru studiul de fezabilitate.

Până la acest moment, s-a reușit modernizarea DN 73 Pitești-Brașov, iar tronsonul Câmpulung –Bran, cu o lungime de aproape 50 kilometri, este pe lista de investitții.

Drumurile noastre, aproape toate, sunt mai mult proiecte

Dictonul românilor „ vrem o țară ca afară” face referire la construcția autostrăzilor, astfel încât să nu fii reținut în trafic ore întregi, mai ales când vrei să ajungi în principalele orașe. În prezent, România are 850 de kilometri de autostradă. În ultimii doi ani, s-au deschis maximum 60 de kilometri de autostradă.

Anul trecut, s-au deschis 22 de kilometri, cuprinși între Șoimuș și Ilia, parte a Autostrăzii Lugoj-Deva. Recent, a fost deschis circulației rutiere tronsonul A10 Sebeș-Turda, astfel, ambuteiajele de pe DN1, dintre Sebeș și Alba-Iulia vor lua sfârșit.

Pentru această secțiune de drum, contractul de proiectare și execuție a fost semnat încă din 2014, dar deschiderea oficială s-a produs abia în decembrie 2020, după multe amânări tehnice care au ținut de expropieri, relocări de utilități, mutarea gropii de gunoi de la Alba-Iulia.

Tot anul acesta, a fost dat spre circulație tronsonul Iernut- Chețani, parte din Autostrada Transilvania, care cuprinde 18 kilometri. Lucrările au început încă din 2016, au avut o valoare de peste 200 de milioane de lei, iar întârzierile au apărut din cauza unor probleme tehnice de la nodul rutier Chețani.

În ceea ce privește cifrele vehiculate de autorități și numărul kilometrilor deschiși circulației este o diferență incontestabilă. Spre exemplu, anul trecut, Ministerul Transporturilor susținea că vor fi deschiși spre circulație 180 de kilometri de autostradă, iar realitatea a fost că s-au deschis numai 45, cu mari negocieri din partea CNAIR, acolo unde constructorii întâmpinau pe traseu dificultăți de ordin tehnic.

Nu este de neglijat nici situația celorlalte drumuri din țară, Ministerul Transporturilor a anunțat că sunt 10 000 de kilometri care au nevoie de reparații massive. Anul acesta, pentru reabilitarea drumurilor CNAIR a avut în administrare suma de 3,7 miliarde de lei.