Consiliul Județean Sibiu a demarat licitația pentru Varianta Ocolitoare Sud , o investiție de peste 4 milioane de lei, așteptată cu sufletul la gură, în mod special de conducătorii auto.

Firmele interesate să realizeze studiul de fezabilitate pot depune ofertele până la data de 3 martie, ora 15.00.

Platforma prin care se pot transmite ofertele este SICAP(Sistemul Informatic Colaborativ pentru Achiziții Publice)

După ce se va atribui contractul, firma va avea la dispoziție 6 luni pentru finalizarea studiului de fezabilitate.

Sibiu-Care vor fi traseele pentru Varianta Ocolitoare Sud

Proiectul este gândit să fluidizeze traficul rutier, ceea ce înseamnă ca va favoriza și turismul.

Cei care vor întocmi studiul de fezabilitate vor lua în calcul două posibile trasee rutiere.

Traseu 1 propune ( lungime cca. 22,5 km )- ocolirea Rezervației Naturală Dumbrava și străbate UAT-urile: Sibiu, Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr, în intravilan și extravilan.

Traseu 2 – lungime cca. 20,2 km este propus de Asociația Animal Life Sibiu: subtraversează printr-un tunel Rezervația Naturală Dumbrava  străbătând aceleași UAT-uri, în intravilan și extravilan.

Oficialii Consiliului Județean Sibiu spun că propunerile de traseu nu sunt limitate, pot fi indentificate, analizate și altele.

Când am putea să practicăm traseul

Studiul de fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare este primul pas. Traseul ar putea parcurs în 2024, după ce lucrările vor fi finalizate.

Proiectul face parte din planul de dezvoltare a infrastructii, în sarcina CNAIR(Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), care va gestiona execuția lucrărilor și accesarea fondurilor europene.

România, țara cu cele mai multe drumuri pe hârtie

Pe români a ajuns să-i bucure normalitatea. Ori de câte ori se anunță construirea unei rute ocolitoare sau a unei autostrăzi, zâmbim larg.

În fapt, România are doar 830 de km de drumuri de mare viteză.

Restul, au fost promisiuni.

Un calcul simplu, pornit de la statisticile Ministerului Transporturilor, arată că în România, nu se construiesc mai mult de 30 km de autostradă pe an.

O altă statistică neagră arată că sunt peste 10 000 de kilometri de drum din toată țara care au nevoie de reparații urgente.