În urma declarațiilor unei foste angajate de la Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) din Sibiu, reprezentanții spitalului au făcut publice rezultatele controalelor interne la Secția ATI.
Ancheta a început după ce fosta angajată a precizat că medicii îi leagă pe pacienții COVID și nu-i îngrijește. O echipă de audit clinic intern s-a ocupat de investigații și s-au examinat toate elementele constitutive ale activității.
Conform primelor rezultate, la Secția ATI nu s-a constat nicio abatare de la etica și deontologia profesională medicală.
Sibiu. Anchetă la Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) din Sibiu
În comunicatul transmis de către SCJU din Sibiu se arată clar că nu a existat niciun fel de corelație între felul în care s-a lucrat la ATI și lucrurile relatate de fosta angajată a spitalului. Pe deasupra, consiliul etic al spitalului dorește ca persoana care a făcut astfel de acuzații grave să răspundă personal.
,,În situaţia în care se va dezvălui identitatea reclamantului, se va solicita OAMGMAMR retragerea/anularea avizului de liberă practică în cazul acestuia, întrucât faptele constituie încălcări grave ale codului de etică şi deontologie profesională.
Subliniem din nou că relatările agresive şi exagerările de orice fel cu privire la activitatea secţiei ATI-COVID a spitalului cauzează importante prejudicii de încredere raportat la serviciile medicale şi transmitem populaţiei că SCJU Sibiu face toate eforturile pentru ca toţi pacienţii să fie trataţi corespunzător. (…) Suntem încrezători că, în urma anchetelor desfăşurate de către organele abilitate, adevărul va ieşi la iveală”, au precizat reprezentanții SCJU, relatează Agerpres.
Acuzații grave aduse medicilor de la spital de o fostă angajată
Totodată, reprezentanții spitalului au decis instalarea în Secția ATI a mai multor camere de supraveghere în urma scandalului provocat de fosta asistentă. De asemenea, în urma anchetei interne s-a decis reinstruirea personalului ATI.
În comunicat s-a precizat clar înființarea Registrului de contenție și menţionarea în cadrul acestuia a măsurilor întreprinse pentru anunţarea aparţinătorilor în cel mai scurt timp de la stabilirea necesităţii de contenţionare a pacientului”.