Managerul interimar, Dr. Pop Vasile loan, al Spitalului Judeţean de Urgenţă a adus precizări în privința hranei oferite pacienților. Sesizările au vizat cantitatea, modul de prezentare şi gustul mâncării servite pacienților din spital.

„Suntem în asentimentul celor care au adus aceste aspecte în atenția opiniei publice că în privința meselor servite în spitalul nostru este loc de mai bine. Pentru remedierea acestei situații, spitalul împreuna cu Consiliul Județean Maramureş a luat măsuri pentru îmbunătăţirea hranei servite pacienților noştri.

În urmă alocării de către Consiliul Județean Maramureş a încă cinci lei, care se adaugă celor 10 lei alocați pentru hrană zilnică a pacienților conform legii, am schimbat rețetele mâncării servite pacienților noştri. Împreuna cu medicul şef nutriționist al spitalului am realizat rețete care să ducă la o îmbunătăţire a calității nutriționale a hranei servite.”

În 1 februarie Consiliul Județean Maramureș anunța  creșterea alocației de hrană cu 5 lei, un plus de 50%. În același timp s-a stabilit întocmirea unei fișe la internare în care se vor nota detaliile importante despre alimentația pacientului. Totodată, se vor pune la dispoziția pacienților două meniuri – unul comun și un meniu cu regim special (vegetarian/ vegan). Cel din urmă va fi oferit la cerere, iar la întocmirea meniurilor se ține cont de valoarea nutrițională a hranei. Altă măsură impusă a fost verificarea periodică a porțiilor de hrană, atât pe gramaj, cât și pe modul de distribuire.

Dr. Pop Vasile loan, managerul interimar al Spitalului Judeţean de Urgenţă, a declarat:

Am realizat un meniu săptămânal în două variante din care pacientul îşi poate alege zilnic ce doreşte să mănânce.

Meniul prezentat pacienților va cuprinde şi informații legate de cantitatea şi valoarea calorică a mâncării servite.

Vom angaja un medic nutriționist cu normă parțială care se va ocupă exclusiv de hrană servită pacienților şi va supraveghea zilnic procesul ei de producerea.

Am inclus în meniu şi două gustări, la ora 10 şi la ora 16, prin care dorim să îmbunatatim nutrițional hrană pacienților. Se vor servi fructe, iaurt, deșert etc.

Micul dejun va fi servit de acum încolo în caserole de unică folosință şi el va fi mai diversificat.

De toate aceste schimbări vor putea beneficia pacienții noştri începand cu dată de 01 martie 2020.

Mai dorim să va aducem la cunoştinta următoarele:

  • Până în prezent, suma alocată prin lege pentru hrană zilnică a unui pacient a fost de 10 lei. Cu această suma noi a trebuit să asigurăm micul dejun, prânzul şi cină şi am făcut tot ce ne-a stat în puțînă pentru a oferi o masă decentă pacienților. Acum, odată cu mărirea cu 50% acordată de către Consiliul Județean Maramureş, caruia îi mulțumim pe această cale, putem îmbunatati hrană servită şi sperăm că pacienții noştri să fie mulțumiți.
  • În ultimul an am investit mult în bucătăria spitalului pentru a o utilă cu aparatură nouă şi veselă adecvată pentru servirea prânzului şi cinei. Datorită acestor investiții, hrană este servită direct porționata fiecărui pacient.
  • Conform celor 10.981 de chestionare de satisfacție aplicate în spitalul nostru în anul 2020, 0,08% dintre respondenți au evaluat ” Calitatea meselor servite şi distribuirea acestora” că „Nesatisfăcător”, 0,08% că ” Parțial nesatisfăcător”, 12.1% că ” Bună” şi 76,83% că „Foarte bună”, 10,57% nu au dat nicio evaluare.
  • Legat de procedurile noastre, la internarea fiecărui pacient se completează o evaluare inițială a pacientului pentru elaborarea planului de îngrijire. Această evaluare cuprinde şi o secțiune legată de Alimentație/ Hidratare (de exemplu: obezitate, inapetență/ anorexie, masticație dificilă, bulimie/polifagie etc.) pe baza căreia se recomandă un tip de alimentație (de exemplu: naturală, artificială, regim, alimentar impus, obinuinte alimentare etc.). Aşadar, suntem preocupați că pacienții să primească hrană adecvată şi în funcție de necesitățile impuse de starea lor de sănătate.

Ne cerem scuze dacă hrană servită în spitalul nostru a fost un inconvenient pentru pacienții noştri şi ne angajăm să oferim cele mai bune servicii medicale şi de îngrijire pentru cei care se află în spitalul nostru. Prin toate acțiunile noastre, dorim să arătăm că suntem membri responsabili ai comunității noastre şi că facem tot ce e omenesc posibil pentru sănătatea şi bunăstarea pacienților noştri.”