Șoseaua cu dublu sens și două benzi pe sens va lega A1 de Aeroportul Internațional Timișoara

Consiliul Județean Timiș a anunțat lansarea licitației pentru documentațiile noului drum, în lungime de opt kilometri și două benzi pe sens, care urmează să lege A1 de Aeroportul Internațional Timișoara. Ofertele pot fi depuse până în 1 februarie.

Consiliul Județean Timiș a avansat deja pentru licitație publică realizarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și de obținere a terenului necesar prin exproprieri. Valoarea serviciilor este estimată la puțin sub două milioane lei, iar câștigătorul licitației va avea 10 luni la dispoziție pentru a livra documentațiile.

Valoare totală a investiției pentru construirea drumului județean de legătură pentru conectarea Aeroportului Internațional “Traian Vuiaˮ Timișoara la Autostrada A1” (județul Timiș), este estimată 18,2 milioane de euro (TVA inclus).

Noua șosea va fi construită la sud de Traian Vuia, peste calea ferată spre aeroport, având ca intersecție drumul comunal care trece prin Remetea Mare și cu nodul rutier din dreptul localității.

O investiție promițătoare

„Pe lângă beneficiile evidente, de creștere a vitezei de deplasare și a siguranței rutiere, investiția va juca un rol major și în dezvoltarea Aeroportului, motor economic de valoare pentru județ. De asemenea, șoseaua va avea un rol important și în perspectiva realizării autostrăzii Timișoara – Moravița, indiferent de ce variante de traseu vor fi selectate. Este nevoie să anticipăm creșterea valorilor de trafic în următorii ani și să lăsăm cale liberă dezvoltării economice. Adevăratul potențial al Timișului este frânat în prezent de lipsa unei infrastructuri adecvate. Lucrăm accelerat să schimbăm această stare de fapt în următorii ani”, a declarat președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.

După realizarea celor patru documentații tehnico-economice, proiectele vor fi eligibile pentru finanțare europeană în perioada 2021-2027.

Darea în folosință a acestei șosele ar fi deosebit de benefică pentru traficul local și național. Practic, circulația în orașul Timișoara ar fi mult degajată, reducându-se poluarea, iar fluidizarea circulației ar fi realizată în paralel cu coerența acesteia, șoseaua asigurând traficul în ambele sensuri, spre și dinspre aeroport către diverse destinații din țară.