În timp ce soluţii pentru mobilier se găsesc, potrivit reprezentanţilor primăriei, problema o reprezintă personalul deficitar.

Cu toate că în data de 15 ianuarie ar trebui să demareze etapa a doua de vaccinare anti–Covid, actualmente nu există hotărâri din Capitală care să susţină modul de amenajare a spaţiilor pentru centrele respective. Cu toate acestea, primăriile au început pregătirile aferente etapei a doua de vaccinare.

De exemplu, Primăria Timișoara a anunţat locaţiile celor 17 centre, iar în tot judeţul, timişorenii vor dispune de un total de 32 de centre de vaccinare. Două la Lugoj şi câte unul în Sânnicolau Mare, Jimbolia, Giroc, Recaș, Buziaș, Dumbrăvița, Făget, Deta, Săcălaz, Ghiroda, Moșnița Nouă, Ciacova și Gătaia, însă din păcate, primarii nu au idee încă de unde vor beneficia de finanţarea necesară,

Centre de vaccinare în Timişoara

„Facem acum toate eforturile posibile să le dotăm din ce avem, din ce găsim, din cabinetele școlare, laptopuri nefolosite în instituții și așa mai departe. Ne ajută Colterm să aranjăm, să punem paravane și așa mai departe. Încă așteptăm această ordonanță de urgență unde să fie clarificată sursa de finanțare, unde să fie niște plafoane, pentru că, din păcate, există o prea mare neclaritate care ne îngreunează să finalizăm aceste centre. O parte din aceste centre cred că din partea noastră pot fi dotate, așa cum este prevăzut. Eu nu știu dacă asta și înseamnă că vor fi funcționale, pentru că nu mi-e foarte clar pe partea de personal medical în sine cum vor parcurge lucrurile”, a explicat primarul Dominic Fritz.

De unde provine personalul

În mod cert, mai important decât biroul medicului, îl reprezintă medicul în sine. Ei bine, se pare că primăria nu dispune de suficiente cadre medicale, motiv pentru care personalul medical şcolar ar putea fi utilizat pentru procedura de vaccinare.

„O să trebuiască, nu știu, să mai luăm din piața liberă, să facem contracte… Doar că eu, legal, nu pot să fac contracte, dacă nu am posturi prevăzute în organigramă. Baza legală nu este foarte clară. Ne trebuie personal pentru înregistrare. Noi am făcut un calcul că o să ne trebuiască în jur de 90 de oameni în aceste centre, care să înregistreze persoanele care vin să se vaccineze. Nu ne este foarte clar de unde vor veni. Noi știm de la centrele care au funcționat până acum pentru personalul medical că, de fapt, acolo sunt problemele cele mai mari. Acolo durează câteva minute, începe ca lumea să aștepte în coadă”, a mai precizat edilul-șef.

Hotărâra de guvern, în aşteptare

În condiţiile în care în următoarele zile cele 32 de centre de vaccinare treuie să fie avizate de către DSP, Direcţia de Sănătate Publică are la ora actuală numai zece solicitări.

„Până la această dată, la DSP Timiș s-au înregistrat zece solicitări de avizare a centrelor de vaccinare funcționale în etapa a II a a campaniei”, ne-a spus Cornelia Bubatu, purtător de cuvânt al DSP Timiș.

Potrivit DSP, personalul din cadrul centrelor „va fi asigurat de unități sanitare publice și private, inclusiv medici independenți/neafiliați, în baza unei proceduri ce urmează a fi stabilită prin hotărâre de guvern”,

În mod evident, procedurile de faţă necesită timp, motiv pentru care primarul Timişoarei nu este de părere că nici măcar cele 17 centre din oraş vor fi deschise în timp util.

„Eu nu văd cum să fie funcționale, tocmai pentru că partea asta de dotare cu personal nu este clară încă. Nu avem niciun act legal care să ne încredințeze această sarcină de a gestiona din punct de vedere medical și personal aceste centre”, a mai spus primarul Fritz.