Unul dintre subiectele care au intrat în atenția șefului administrației locale a fost industria ospitalității. Devenit un adevărat slogan, în răfuiala dintre cei doi lideri, problemele din domeniu au fost discutate cu oamenii din HORECA.  Concluziile discuțiilor au fost deocamdată doar propuneri și promisiuni. Dominic Fritz vrea să facă o asociație care să ofere o garanție a calității..

„M-au impresionat aseară, la ultima întâlnire cu reprezentanții HORECA, perseverența lor, puterea de a trece peste acest moment greu și ideile inovatoare.

I-am ascultat. Sunt evident afectați și vor ca această carantină să fie luată în serios de toată lumea, astfel încât sacrificiul lor să nu fie degeaba. Le-am spus că vreau și eu ca asta să fie ultima. Dacă respectăm măsurile restrictive pe termen scurt și ne întoarcem în scenariul verde, atunci și Horeca va profita pe termen lung.

Mi-au pus întrebări despre cum s-a luat decizia, despre vaccinări, mi-au relatat toate problemele și mi-au cerut să susțin la București deschiderea unei linii de finanțare pentru turism în PNRR. Ceea ce voi face.”

Cei din HORECA au viziune clară în legătură cu viitorul

„Au fost pragmatici, dar și orientați spre viitor. Au viziune clară în legătură cu acest viitor, despre care nu se prea vorbește public, din păcate. Au găsit la mine deschidere pentru proiectele lor și eu am găsit la ei deschidere pentru ale noastre.

Au propus să instituim în Timișoara un mecanism de autoreglementare a unităților HORECA care, nu doar că respectă regulile sanitare, dar fac eforturi reale să asigure protejarea clienților. Un fel de certificat verde, o siglă care să fie afișată la intrarea oricărui restaurant sau local și care să îi informeze pe timișoreni că este sigur să intre acolo. Vom colabora pe acest mecanism și apoi vom promova o listă publică cu localuri care respectă toate normele sanitare și chiar mai mult.

I-am invitat alături de Primărie să formăm o asociație de promovare a Timișoarei, împreună cu alte asociații din oraș, care să reprezinte cu adevărat imaginea orașului în Europa și în lume. Să creăm o organizație de management al destinației și lucrăm atât la un branding de oraș, cât și la strategii pentru atragerea turiștilor, de studenți sau de profesioniști inovatori în Timișoara” a scris Dominic Fritz pe pagina de Facebook.