Având în vedere faptul că data concretă de reîncepere a cursurilor în format fizic a fost amânată de către Ministerul Educaţiei, Consiliul Judeţean al Elevilor Timiş (CJE Timiş) a ţinut să evidenţieze incertitudinea şi problemele care iau naştere în jurul acestei decizii.

Potrivit reprezentanţilor elevilor din judeţ, problemele legate de conectarea la orele online sunt în continuare un motiv real de îngrijorare.

„​În continuare elevii și profesorii sunt nevoiți să se adapteze și să dea dovadă de extremă flexibilitate în mediul neobișnuit și poate chiar rigid impus de școala online. După aproape un semestru de ore desfășurate în acest regim sesizăm că una dintre cele mai mari probleme ale elevilor din județul Timiș este imposibilitatea de a se conecta la cursurile online, corelată chiar cu lipsa resurselor necesare pentru a lua parte la ore.

Cum viitorul este destul de ambiguu și nu ne putem baza cu certitudine pe începerea cursurilor la o dată fixă, considerăm că sunt necesare măsuri cât mai repede puse în aplicare, care să ofere egalitate de șanse tuturor elevilor, atât din mediile cu condiții favorabile cât și celor din medii defavorizate”, spune președinte al CJE Timiș, Francesca Ferescu.

CJE Timiş a tras concluzia! Şcoala online este ineficientă

Conform elevilor din Timiş, şcoala online este ineficientă, iar din cauza mediului nepotrivit de acasă, asimilarea cunoştinţelor este îngreunată, motiv pentru care elevii din ani terminali prezintă îngrijorări cu privire la susţinerea examenelor naţionale.

„Dat fiind faptul că elevii iau parte la ore din propriile locuințe, capacitatea de acumulare a cunoștințelor, precum și cea de concentrare nu sunt ideale, iar calitatea informației tinde să se piardă prin filtrul online-ului, pentru că, fără doar și poate, nu putem compara desfășurarea procesului educațional de acasă cu cel de la școală.

Chiar am stat de vorbă permanent cu elevii din județul nostru, iar de la fiecare am auzit aceleași lucruri. Școala online este ineficientă și greoaie. Cunoștințele sunt greu de asimilat, dinamica orelor nu este nici pe departe similară și pare că tot conceptul de școală se pierde și rămâne doar în teorie sau pe hârtie.

Ne gândim constant la elevii din clasele terminale, ce susțin anul acesta examene. Materia este la fel de multă ca în anii anteriori, când erau susținute fizic, însă contextul este total diferit. În continuare asteptăm o decizie din partea Ministerului Educației pentru stabilirea desfășurării examenelor pentru care cu siguranță se pot găsi soluții potrivite”, a conchis președinte CJE Timiș, Francesca Ferescu.