După cum se cunoaşte, odată cu retragerea de pe traseu a operatorului privat Regio Călători, începând cu data de 1 ianuarie 2021 nu a mai circulat absolut niciun tren pe traseul ce măsoară peste 100 de kilometri, respectiv ruta Brad-Ineu, Având în vedere această situaţie, în cursul zilei de 8.01.2012, în gara Brad a fost adus un tren „de probă” în care se afla directorul CFR Călători, domnul Dan Costescu.

„Parcursul de probă pe ruta Brad-Ineu este în plină desfășurare și până acum lucrurile au mers foarte bine. Mecanicii își fac recunoașterea pe noua secție împreună cu mecanicii instructori. Dacă parcursul de probă iese bine, le urăm călătorilor bun venit la bord în câteva zile”, a precizat Dan Costescu, vineri, pe pagina sa de Facebook.

Solicitarea directorului CFR Călători

Potrivit directorului CFR Călători, acesta a înaintat o solicitare tuturor primarilor din localităţile care se află pe traseu, să complecteze un chestionar în care să fie specificate nevoile de transport de călători pe ruta Arad-Brad, în vederea realizării unui studiu de piaţă cu privire la menţinerea transportului de călători pe ruta respectivă.

Cu privire la transportul efectiv, acesta va fi efectuat cu garnituri ale CFR, iar în următoarele zile se va finaliza şi programul de circulaţie al trenurilor.

Inaugurată împreună cu calea ferată care leagă oraşul din Apuseni de Ineu şi Sântana, la data de 6 decembrie 1896, trenurile pornite din gara Brad cu destinaţia localităţilor din vest, au circulat aproape fără întreruperi. Iată însă că după circa 125 de ani de la inaugurare, clădirea CFR a rămas pustie, iar trenurile de pe ruta Ineu-Brad au fost din nefericire retrase de către operatorul privat Regio Călători.

În consecinţă, din gara Brad. pe ruta feroviară care deservea localităţile Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiş, Livada, Joia Mare, Almaş, Bonţeşti, Gurahonţ, Romaniţa, Aciuţa, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocişor, Ociu, Vaţa, Birtin, Lunca Moţilor, Baia de Criş, Ţebea, Ribiţa şi Brad, nu a mai pornit, până vineri, absolut nicio garnitură.

Cu toate acestea, intenţia celor de la Regio Călători SRL era cunoscută încă din toamna anului trecut.

„Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19”, informau la vremea respectivă reprezentanţii Regio Călători SRL.