Ungaria modifică legislația și prevede noi reglementări și sancțiuni pentru transportatori, chiar dacă doar tranzitează teritoriul maghiar

 

O modificare a legislației maghiare prevede noi reglementări și sancțiuni pentru transportatori, chiar și în condițiile în care aceștia doar tranzitează teritoriul maghiar. Potrivit Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), de la 1 ianaurie a intrat în vigoare sistemul electronic de înregistrare a licențelor în Ungaria (BIREG), iar de la 1 februarie se vor aplica și sancțiuni, relatează Aradon.ro .

„Începând cu 1 ianuarie 2021, a fost introdusă în Ungaria obligația de înregistrare electronică a licenței, prin Decretul Guvernului nr. 722/2020. (XII. 31.). Astfel, toți operatorii de transport marfă care efectuează servicii către, din, prin și în Ungaria trebuie să înregistreze atât compania cât și operațiunile de transport pe o platformă pusă la dispoziție de Ministerul Inovării și Tehnologiei din Ungaria (bireg.hu), fiind obligatorie pentru următoarele operațiuni: servicii de transport marfă (autovehicule cu MTMA mai mare de 3,5 t), operațiuni de transport în cont propriu (autovehicule cu MTMA mai mare de 7,5 t), operațiuni de cabotaj pe teritoriul Ungariei.

Începând cu 1 februarie 2021, autoritățile maghiare au anunțat că vor începe verificările privind exactitatea datelor introduse în sistemul BIREG, iar în cazul în care lipsește vreo informație referitoare la înregistrare, autoritatea de control va completa informația lipsă și va aplica o amendă contravenientului. Valoarea amenzii este aceeași cu amenda pentru transportul fără licență de transport și contravenția pentru utilizarea unei licențe de transport necorespunzătoare – 800.000 HUF (2.238 Euro)”, detaliază transportatorii români.

Transportatorii români sunt nemulțumiți. Ei solicită o intervenție europeană

Transportatori români sunt nemulțumiți. Ei solicită o intervenție europeană pentru soluționarea situației. În prima fază, transportatorii români solicită o amânare a termenului de conformare, subliniind și că „măsura de înregistrare a transportatorilor rutieri în sistemul BIREG crește nejustificat povara administrativă pentru transportatorii rutieri afectând libera circulație a mărfurilor în Uniunea Europeană și nu există vreun precedent similar într-un alt stat membru”.

Al doilea pas făcut de ei este solicitarea unei ”intervenții de urgentă a Comisiei Europene și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România pe lângă autoritățile maghiare pentru clarificarea modului de operare a sistemului BIREG și a cerințelor pentru transportatorii rutieri români, precum și pentru extinderea datei de la care se vor aplica sancțiuni – minimum 1 lună după ce platforma va fi real funcțională”.