Au cerut explicații furnizorilor, însă, i-au invitat să consulte desfășurătorul facturii, fără alte argumente de ordin tehnic-economic.

Prin urmare, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a fost luată cu asalt.

Revoltător este că ministrul Energiei, Virgil Popescu, a recunoscut că este o escrocherie, practicată de furnizori. Cu toate acestea  nu accelerează procedura de schimbare a legislației în domeniu.

S-a limitat în a-i invita pe oameni să facă plângeri la ANRE și la ANPC.

Val de plângeri la ANPC, după umflarea facturilor la curent

Seninătatea cu care spune că poate interveni în procedura de schimbare a legislației, a stârnit un val de revoltă împotriva ministrului Virgil Popescu.

“Poate fi și o chestiune de intervenție a ministerului mai brutală în legislație, în așa fel încât să-i obligăm să nu mai factureze estimări. Să trecem în lege cuvânt cu cuvânt acest lucru. Să nu mai treacă estimări care sunt mai mari decât consumurile din perioadele precedente similare. Este o practică înșelătoare.  ANPC-ul poate să intervină, dar și ANRE-ul poate să intervină și să dea amendă la nivelul cifrei de afaceri, pentru că încalcă reglementarea”, spune ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Ce presupune procedura de estimare

Legislația permite ca furnizorii împreună cu distribuitorii să estimeze costuri mai mari pe perioada iernii, plecând de la premisa că se consumă mai multă energie electrică, apoi banii se pot recupera, după regularizare.

Însă, până atunci cei care trebuie să achite în termenul înscris pe factură. Alfel, riscă să fie penalizați, respectiv deconectați de la serviciile furniziorilor. Cu alte cuvinte, se percep în avans, bani mai mulți, iar consumatorii sunt derutați. Cei mai mulți dintre ei sunt în imposibilitate de plată. Au fost cazuri în care facturile au depăsit suma de 900 de lei, penntru apartamente care nici măcar nu sunt locuite, recunosc comisarii ANPC.

Chiar dacă se formulează reclamații, argumentul furnizorilor este că nimeni nu le interzice să procedeze în acest fel.