Concret, retailerii şi mall-urile se orientează din ce în ce mai mult către diferite modele de business online şi marketplace pentru garantarea supravieţuirii sectorului. De asemenea, potrivit VTEX România şi plata prin intermediul cardului va creşte până la 39%, înclusiv în zonele rurale.

Potrivit sursei citate:

  • Numărul magazinelor cu peste 1.000 de comenzi pe zi se va tripla în următorii 3 ani.
  • Retailerii și mall-urile se vor orienta către modele de business online și marketplace pentru a asigura supraviețuirea sectorului, conform Veranda Shop Online.
  • Plata cu cardul va crește până la 39%, inclusiv din zona rurală, conform datelor PayU.
  • Experiența de cumpărături va fi îmbunătățită prin aplicarea tehnologiilor AI, potrivit Zitec.

VTEX România: „Vom vedea o accelerare mai mare și o creștere puternică a investițiilor în digitalizare”

România se află într-o etapă de digitalizare accelerată, cu efecte directe asupra retailului tradiţional, care din ce în ce mai mult migrează către comerţul online, iar în cursul anului precedent a înregistrat un salt de cel puţin trei ani te zile.

Astfel, nu este de mirare faptul că acesta va continua să evolueze şi va înregistra o creştere de minim 15% în anul curent, oferind astfel o optimistă perspectivă pentru magazinele locale.

În acest moment sunt maximum 100 de magazine online pe piața locală care primesc peste  1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla pe fondul a cinci tendințe de transformare digitală, care vor defini comerțul online local”, a declarat Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe VTEX.

Vom vedea o accelerare mai mare și o creștere puternică a investițiilor în digitalizare, tehnologie și servicii a jucătorilor consacrați din domeniu. Piața de ecommerce este încă la început de drum, la fel și serviciile și shift-ul către inovație sau experiențe în offline, deci există un potențial uriaș.

De asemenea, pe termen mediu, piața se va „așeza” și centra în jurul unor marketplace-uri, tendința globală fiind de consolidare a coșului de cumpărături într-un singur loc. Consumatorii vor avea destinații preferate de shopping și vor dori să facă toate achizițiile dintr-un singur loc”, a adăugat Cristi Movilă.