Săptămâna trecută, WhatsApp a declarat că  utilizatorii aplicației trebuie să accepte noile condiţii de utilizare. Acestea permit aplicaţiei să partajeze datele personale ale clienţilor cu compania ei mamă, Facebook. În caz de refuz, utilizatorii erau informaţi că nu vor mai putea să îşi acceseze conturile începând din 8 februarie.

Această decizie a fost interpretată de numeroşi critici drept o tentativă a aplicaţiei de a partaja mai multe date personale. WhatsApp aparține de Facebook, care a cumpărat compania în 2014. De atunci, datele  utilizatorilor aplicației erau partajate cu compania ei mamă, Facebook. Dar până acum utilizatorii puteau refuza acest lucru fără repercusiuni.

Criticată după anunţ, aplicaţia de mesagerie a decis să amâne intrarea în vigoare a noilor sale condiţii de utilizare. În felul acesta, WhatsApp încearcă să îşi liniştească utilizatorii în legătură cu protejarea datelor lor personale, informează AFP.

„Vom amâna data la care utilizatorii vor trebui să citească şi să accepte condiţiile de utilizare”, au anunţat vineri reprezentanţii aplicaţiei WhatsApp într-un articol publicat pe blogul ei oficial. Modificările, care ar fi trebuit să intre în vigoare pe 8 februarie, vor deveni efective începând din data de 15 mai.

WhatsApp condiţii de utilizare a  datelor personale

WhatsApp a dat asigurări că noua actualizare „nu întăreşte capacitatea noastră de a partaja datele personale cu Facebook”. Scopul acesteia este de a ajuta companiile să comunice mai bine cu clienţii lor prin intermediul acestei platforme.

„Ştim că au existat confuzie şi dezinformare în legătură cu această actualizare, dar noi vrem să ajutăm pe toată lumea să înţeleagă principiile şi acţiunile noastre”, au transmis reprezentanţii WhatsApp.

Mesajele postate pe WhatsApp vor continua să fie protejate folosind principiul de criptare „end-to-end”. Astfel nici Facebook, nici WhatsApp nu vor avea posibilitatea de a vedea aceste mesaje private, au transmis reprezentanţii aplicaţiei.

Platforma a încercat să calmeze furtuna provocată de comunicat prin intermediul unei serii de anunţuri liniştitoare şi de campanii publicitare. Serviciile concurente, precum Signal şi Telegram, au profitat. Descărcările lor din magazinele online au cunoscut creşteri semnificative. Telegram a raportat o creștere de 7,5 milioane a descărcărilor față de săptămâna trecută. Signal a anunțat 9 milioane, cu 91% mai multe față de săptămâna trecută.

Elon Musk, CEO-ul companiilor Tesla şi SpaceX, i-a îndemnat pe admiratorii lui de pe Twitter să folosească Signal, considerată una dintre cele mai securizate aplicaţii de comunicare din lume.

Anunțul aplicaţiei de mesagerie online a avut urmări și în Turcia și în Italia.

Autoritatea pentru concurenţă din Turcia a anunţat luni deschiderea unei anchete împotriva WhatsApp şi Facebook, solicitând totodată suspendarea acelei actualizări a condiţiilor de utilizare.

În Italia, Autoritatea pentru protejarea datelor private a considerat că WhatsApp nu a comunicat într-o manieră clară către clienţii săi natura acelor modificări.

„Condiţiile de utilizare şi noile măsuri ce vizează viaţa privată nu permit utilizatorilor să înţeleagă schimbările care vor fi introduse şi nici modul concret în care datele lor personale vor fi tratate după 8 februarie”, a anunţat joi instituţia italiană.

 

Facebook a intrat în vizorul mai multor agenţii de reglementare. Se consideră că achiziţionarea de companii şi integrarea lor în ecosistemul grupului californian afectează concurenţa.